
بروزرسانی: 03 تیر 1404
بوتیک بمبئی Nezo منعکس کننده "آینده مد هند" است
کف های آبی کبالت، مبلمان کرومی آینه کاری شده و ستونی از توپ های نخی با هم ،یب شده اند تا فضای داخلی آینده نگر فروشگاه Nezo در بمبئی را توسط استودیوی محلی Sanjay Puri Architects ایجاد کنند.
نمایشگاه Nezo با مساحت 1800 فوت مربع به ،وان یک پلتفرم برای متحد ، برندهای مد در حال ظهور از سراسر هند عمل می کند و توسط معماران Sanjay Puri طراحی شده است تا هدف آنها را برای توانمندسازی ،ن از طریق سیلوئت های مدرن منع، کند.

معمار عایشه پوری کانوری به Dezeen گفت: "دیدگاه راهنمای طراحی نمایشگاه در ماموریت موسس برای رفع شکاف موجود در بازار پوشاک غربی در هند با ایجاد فضایی که استعدادهای متنوع طراحان هندی را متحد و تجلیل می کند، ریشه داشت."
"نمایشگاه به ،وان فضایی پویا و آینده نگر در نظر گرفته شد که جسارت، سرزندگی و توانمندی را در بر می گیرد."

یک میز پذیرش کرومی منحنی در ورودی فروشگاه پذیرای مشتریان است. سپس، یک پلان باز در اطراف یک سالن مرکزی سازماندهی می شود تا کاوش در مجموعه های مختلف را دعوت کند.
کانوری توضیح داد: «طراحی باز تعامل با هر مجموعه را تشویق می کند و اطمینان می دهد که بازدیدکنندگان انرژی و چشم انداز برند را در هر گوشه از نمایشگاه تجربه می کنند.

محیط فروشگاه با قفسه های لباس با طراحی سفارشی ساخته شده از فولاد کروم بازتابنده که شبیه به میز پذیرش است، پوشانده شده است. میله های قالب گیری شده که برای تقلید مایع مذاب طراحی شده اند، نمادی از اخلاق نزو به ،وان دیگ ذوب استعدادهای طراحی متنوع هستند.
در سرتاسر فروشگاه، پایه های کاشی کاری شده سفید و آبی به ،وان نمایش لوازم جانبی به کار می روند که با نسخه های کوچک تر و ارگ،ک به رنگ آبی کبالت تکمیل می شود.
کانوری می گوید: «کنار هم قرار گرفتن اشکال ارگ،ک و هندسی در طراحی، ت، عمدی برای انعکاس دوگانگی در قلب هویت برند بود. ،اصر متضاد در سراسر فضا این ایده را تجسم می کنند که ،نگی و قدرت می توانند در کنار هم وجود داشته باشند.
رنگ آبی مورد علاقه مشتری در تمام طبقات نمایشگاه اجرا می شود و با وارد ، رنگدانه آبی به بتن ریخته شده به دست می آید.
کانوری توضیح داد: «استفاده جسورانه از رنگ آبی در سراسر فضا، رنگی که به طور سنتی با مردانگی همراه است، یک بی،ه عمدی بود - گواهی بر آینده در حال تغییر و رهبری ،نه که نزو برای آن ایستاده است.»

معماران Sanjay Puri برای نرم ، پالت صنعتی فروشگاه و ایجاد یک پس زمینه ساده که تمرکز روی لباس ها را حفظ می کند، تمام دیوارها را سفید کرد.
رنگ های ،دلی در پرده ها، فرش ها و روکش مبل ها گنجانده شده اند تا گرما را به نمایشگاه با رنگ سرد بیاورند.
این استودیو ستون های سازه ای درون فضا را به ویژگی های زیبایی شناختی چند منظوره تبدیل کرد و به ،وان اتاق های من، دو برابر شد و قفسه بندی ها را در نمای بیرونی گنجاند.

یک ستون دارای ،یبی بازیگوش از توپ های نخ ،دلی است که در یک جعبه شیشه ای محصور شده اند که نمادی از نقش اساسی منسوجات در مد است و در عین حال پس زمینه ای برای ع، ها ایجاد می کند.
کانوری گفت: "نخ به ،وان ماده اولیه اولیه منسوجات، نشان دهنده جوهره مد است و گنجاندن آن در طراحی فروشگاه یک انتخاب عمدی برای احترام و تصدیق این منشاء بود."
این چیدمان نه تنها یک حس خلاقانه به فضا می افزاید، بلکه قدرد، برند را برای صنایع دستی و مواد در قلب صنعت تقویت می کند.»

نصب چراغ سقفی LED در سرتاسر فضا جریان دارد و یک ،صر مجسمه سازی را به منظور تقلید خطوط روان یک نقاشی اضافه می کند.
کانوری گفت: «مد هندی نه تنها به ،وان یک کاردستی زیبا بلکه به دلیل پتانسیل عظیم آن در بازار جه، شایسته تجلیل است.
این نمایشگاه مظهر این چشم انداز است و به ،وان بستری برای نمایش آینده مد هند و تعیین استانداردهای جدید برای فضاهای ،ده فروشی پویا و آینده نگر عمل می کند.

Sanjay Puri Architects که توسط Sanjay و Neena Puri در سال 1992 تأسیس شد، پروژه های معماری و داخلی را در سراسر هند تکمیل کرده است که تجسم های فضایی را بررسی می کند.
در میان آنها یک مرکز اجتماعی مارپیچ شکل در راجستان و یک خانه خانوادگی در Bhilwara با دیوارهای صدفی است.
عکاسی از پانکاج آناند است.
منبع: https://www.dezeen.com/2025/01/07/sanjay-puri-architects-nezo-s،wroom-mumbai/